nuffnang ads

Jumaat, 11 Mac 2011

PENDAYUNG SAMPAN DGN PROFFESOR




Seorang proffesor menyewa sebuah sampan dan meminta dia di hantar ke seberang.Dlm perjalanan proffesor pun bertanya kpd pendayung sampan

PROFFESOR : ada kah ini saja kerja mu?

PENDAYUNG : ya tuan

PROFFESOR : seluruh hidup mu dlm kerugian kerana memilih kerja ini

Maka diam saja pendayung itu..

PROFFESOR : Adakah kamu ni pernah ke sekolah?

PENDAYUNG : Tidak tuan.kluarga saya sgt miskin

PROFFESOR : Seluruh hidup kamu dlm kerugian kerana tidak belajar apa2..
maka diam lagi pendayung sampan..

PROFFESOR : Adakah kamu menyimpan wang simpanan?

PENDAYUNG : tidak tuan,saya kerja kais pagi mkn pagi saja

PROFFESOR : seluruh hidup kamu dlm kerugian kerana tidak ada apa2 wang

diam lagi pendayung sampan..Beberapa minit kemudian pendayung sampan pula bertanya pd Proffesor..

PENDAYUNG : Adakah tuan tahu berenang?

PROFFESOR : Aku tak tahu tp apa kena mengena dgn pekerjaan dan kehidupan aku..tahu berenang bukan nya bolih membuat aku hidup senang.Tidak logik langsung soalan kamu ni

PENDAYUNG: Bkn pasal logik tuan..Tapi sampan ini sedang bocor sekarang..saya harap tuan dapat mengguna kekayaan dan pengetahuan tuan sebagai pelampong kejap lagi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan